14 Mart 2012 Çarşamba

TÜRK YILDIZLARI AKROTİM


1971-1992 yıllarında sürekli faaliyet gösteren bir akrotim teşkil edilmemiştir. 20 yıllık bir aradan sonra tekrar bir akrotim ekibi oluşturma kararı alan Türk Hava Kuvvetleri 1992 yılında projeyi hayata geçirmek için faaliyetlere başlamıştır. Hv.K.K. Hv.Org. Halis BURHAN'ın direktifleri gereğince bir akrotim kurulması için 1992 yılında çalışmalara başlanmış ve Konya 3ncü Ana Jet Üs 132nci Silah Taktikler ve Standardize Filo Komutanlığı bünyesinde kuruluş için 11 Eylül 1992 tarihinde onay alınmıştır. 


Kuruluş ve inceleme çalışmaları hızla devam ederken 132nci Filo bünyesinde dörtlü NF-5 kolundan oluşacak şekilde bir akrotimin kurulması emri de 7 Kasım 1992 tarihinde yayımlanmıştır. Bu arada akrotimin çekirdeğini de oluşturacak ilk dört pilotun da seçimi yapılmıştır. Akrobasi Uçuş Planı ve Detaylı Uçuş Planı'nın hazırlanıp Hv.K.K. Hv.Org. Halis BURHAN'ın onayına sunulması ardından ilk akrobasi eğitim uçuşları başlatılmış, ekibin yurt içinde ve yurt dışında aldığı bu eğitim Ocak 1993'te tamamlanmıştır. 

1993'te ikili eğitime başlanmış ve yapılması tasarlanan akrobasi hareketleri denenerek, beş sortilik bir uçuş sonunda istenen sonuca ulaşılmıştır. Daha sonra sağ ve sol kanat uçucularının eğitimine başlanmış ve dörtlü eğitime geçilmiştir. Bu arada, akrotimde görev alan personelin bir bölümü de konu hakkında incelemelerde bulunmak üzere İngiltere, Kanada ve İtalya'ya gönderilmiştir.

Akrotim görevinin daha fazla emniyet ve etkinlikle yerine getirilmesi amacıyla, duman sistemi ve uçakların boyanması başta olmak üzere, NF-5 uçağı üzerinde yapılacak uçuş emniyetini arttırıcı tadilatlar için, 27 Nisan 1993 tarihinde bir çalışma başlatılmıştır. 

Çalışmalar sürerken, 1993 yılı Hv.K.K.'lığı Atış Yarışmaları'nın kapanış günü olan 18 Haziran 1993 tarihinde Ankara Akıncı 4ncü Ana Jet Üs Komutanlığı'nda TÜRK YILDIZLARI akrotimi devlet büyükleri ve diğer konuklara dörtlü olarak ilk resmi gösterisini yapmıştır. Bu gösteri ardından FİLO staüsü kazanan TÜRK YILDIZLARI  dünyanın en genç süpersonik akrobasi takımı olarak kendinden söz ettirmeyi başarmıştır. 
Ağustos 1993'te Eskişehir 1nci Hava İkmal Bakım Merkez Komutanlığı'nca uçak tadilat/boya faaliyetleri başlatılmıştır. Bu süreçte beşli ve altılı kol uçuşu eğitimlerine de başlanmıştır.
 
TÜRK YILDIZLARI akrotimine tahsis edilen 9 adet NF-5 ve 1 adet NF-5 B uçağında yapılan tadilat ve değişiklikler Temmuz 1994'te bitirilerek birliğine teslim edilmiştir.

5 Ekim 1994 tarihinde Diyarbakır 8nci Ana Jet Üs Komutanlığı F-16 Aktivasyon törenleri ile Ankara'da 29 Ekim 1994'teki Cumhuriyet Bayramı törenlerinde gösteri uçuşu yaparak kamuoyuna tanıtılmıştır.

TÜRK YILDIZLARI  Eskişehir'de icra edilen Distant Thunder-95 tatbikatının 20 Nisan 1995 tarihindeki gözlemci gününde yerli ve yabancı konuklara ilk yedili gösterisini yapmıştır. 
2003-2004 Eğitim ve Öğretim yılında gösterinin etkinliğini arttırmak maksadı ile gösteri paketini 8'li kola çıkarmak maksadıyla çalışmalara başlanmıştır.

134'üncü Akrotim Filo Komutanlığı şu anda bünyesindeki 10 pilot ile gösterilerine devam etmektedirler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder